Winter 2013 Anime Preview

Winter 2013 Anime Preview

This post was written by Dark_Sage. He is Dark_Sage.

Twitter YouTube   


We all know I have the best taste in anime, so let my objective metrics guide you to the best animes of Winter 2013!

~Table of Contents~

Chart

Excellent

Senran Kagura
Tamako Market
[email protected]

Good-ish

GJ-Bu
Minami-ke Tadaima

Okay (Maybe)

Vividred Operation
Maoyuu Maoh Yuusha
Mondaiji Tachi Ga Isekai Kara Kuru Sou Desu Yo?
Courtesy of Zettai Karen Children – The Unlimited – Hyobu Kyosuke

Shit

Love Live! School Idol Project
Cuticle Detective Inaba
Bakumatsu Gijinden Roman
Oreshura
Hakkenden
Amnesia
Kotoura-san
D.C. III ~ Da Capo III~

Sequels to Recently Aired Shows

Boku wa Tomodachi ga Sukunai NEXT
Milky Holmes – Alt Whateves
Chihayafuru Second Season
Saki: Achiga-hen — Episode of Side-A
AKB0048: Next Stage

Summary

 

Chart

This is my modified Zeregate chart. Click it for a readable version.

Winter 2013 Animes Best Chart

Everything listed here is up for review. Also, those super-short anime aren’t listed, but they’re also up for review whenever I feel like it. (If you’re wondering why I didn’t link to any manga in this preview it’s because none of these shows had translated manga on Batoto or the like. Only Mayo Yuusha did.

 

Excellent

Senran Kagura

senran kagura - bestest anime

Artland (Mushishi, Legend of Galactic Heroes, Bokura ga Ita, Gunslinger Girl II)

This is everything that anime should be. The more you pander to me, Japan, the more money I’ll toss your way, and all will be right in the world.

Oh, and just so we’re all on the same page,

hikage - best girl

Hikage is mine.

 

 

Tamako Market

stupid moe shit

Kyoto Animation (They do KyoAni shows.)

Stupid moe shit with a dash of the feels. That’s how KyoAni operates and it’s served them well. Kawaii me the fuck up, KyoAni. I want your love.

If it’s simulcast, we’ll sub this. But since it likely won’t be, we won’t, unless some top-tier TL magically shows up (I haven’t exactly spent my free time making fansubber friends).

 

 

[email protected]

stupid autist shit

SHAFT (They do SHAFT shows.)

More autist-pandering? SHAFT? Why the hell not.

 

 

 

Good-ish

GJ-Bu

gj-bu

No PV Available.

Dogakobu (Koihimi Muso, YuruYuri, Natsuyuki Rendezvous, Hoshizora)

It may be generic slice-of-life from a mid-tier (at best) studio, but at least it has a cat girl. Also, Determination. …But is that really enough to call it good?

Determination!

Yes.

 

 

Minami-ke Tadaima

dat minami-ke

feel (Papa Kiki, Dakara H, Mayo Chiki)

The first season of Minami-ke was good, but results were mixed for the other two. Will this studio be the one to bring Minami-ke into the top spot of comedy anime? Fumoffu, feel, and all other signs point to no. But we can at least hope for a decent attempt.

 

 

 

Okay (Maybe)

Vividred Operation

1920x1050
1920×1050

A-1 Pictures (AnoHana, Shinsekai, Magi, Gyrozetter, SAO, etc.)

Cute chicks in hot pants. I’ll fap to it, but I’m not expecting enough butt angles to make it truly worth my time.

 

 

Maoyuu Maoh Yuusha

YUUSHA

ARMS (Queen’s Blade, Himawari, a bunch of shitty hentais)

God fucking dammit. I really, really, really like the manga, so seeing it handed over to fucking ARMS and Arakawa (Papa Kiki, Dakara H) pisses me the fuck off.

The trailer looks fine, but this studio-writer setup screams only one thing: Ecchi. And while I fucking love ecchi, THIS IS NOT A FUCKING ECCHI SERIES.

Good gods I’m seriously dreading what the fuck they do with this. Main protag becomes pathetic instead of just stupid, the entire female cast becomes a harem, and the ENTIRE FUCKING POINT OF THE SERIES (economics) plays second fiddle to girls fawning over an asexual, sappy, whiny, fucking cunt like all the fucking Japanese protagonists are. No fucking wonder that shitty country has negative population growth — two pussies fucking won’t result in children.

Could it be good like Sekirei? No, that’s not gonna happen because the studio is shit.

Could it turn out like Spice and Wolf? No, that’s not gonna happen because the studio is shit. I don’t give a fuck who the director is; they don’t matter.

But I want it to be good, so we’re gonna pretend the release will be “Okay”. I’ll queue up my disappointment faces, though.

 

 

Mondaiji Tachi Ga Isekai Kara Kuru Sou Desu Yo?

Anime Mondaiji tachi ga Isekai kara Kuru sodesuyo

Diomedea (Campione, Astarotte’s Toy, Squid Girl)

There’s, like, fighting and stuff. And tits. I think. I don’t know much about it and Diomedea’s not exactly the greatest, so we’re gonna put this in the Okay pool for now. I hope it’s good.

 

 

Courtesy of Zettai Karen Children – The Unlimited – Hyobu Kyosuke

hyoubu kyosuke

Manglobe (Hayate, Deadman Wonderland, Mashiroiro, The World God Only Knows)

I watched Zettai Karen Children back when groups were subbing it and then they got stalled for some stupid reason (probably because translating a children’s anime got too difficult for them). I don’t know if it ever got worse after the first 11 eps, but I thought it was a pretty sugoi show while I was watching it.

The shit animation in the PV combined with Manglobe QUALITY worries me though, so I’m not holding my breath for anything exciting. Who knows, maybe we’ll have something to celebrate though.

hyobu kosuke

 

 

 

Shit

Love Live! School Idol Project

Love Live! school idol project 3rd Single - Love marginal

Sunrise (Aikatsu, Binbougami, Horizon)

Will there finally be an idol show that’s good? Probably not.

 

 

Cuticle Detective Inaba

shitty inaba gif

ZEXCS (Sukitte, Onii-chan no Koto)

This could be decent! Could be, but won’t. Looks like a pretty shitty comedy along the lines of Binbougami-ga.

 

 

Bakumatsu Gijinden Roman

gijinden roman

TMS Entertainment (Bakugan, Cardfight, Kamisama Kiss)

The video above has nothing to do with this show. Well, the titles are similar I guess.

And the show itself? It’s like the shitty, old Lupin style combined with… the shitty, old Lupin style. Pass, pass, pass.

 

 

Oreshura

OreShura

A-1 Pictures (AnoHana, Shinsekai, Magi, Gyrozetter, SAO, etc.)

Oh wow, another slice-of-life high school girl comedy. How original, Japan! I guess the schtick here is that they’re trying to copy Boku wa Tomodachi ga Sukunai by having the characters in a club where they strive to become popular.

Might be worth watching just to see how badly they fail at ripping it off.

 

 

Hakkenden

HakkendenTouhouHakkenIbun

Studio DEEN (Hakuouki, Hatsukoi, Sankarea)

Clambait. Sorry ladies, but I was fooled once by thinking La Storia could be good. I won’t be tricked a second time.

 

 

Amnesia

<Put IMG Here>

Brains Base (Ixion Saga, Tonari no Kaibutsu-kun, Sengoku Collection)

Nice try at expanding this show’s audience base, Brains… Base. I mean, a hot girl? Yeah, dudes will line up for that even if the primary audience is women.

But not me, Brains Base! After La Storia, I realized that for shows like this you merely trick men using the Pico to Chico Principle, whereby including only one girl in a cast of men invariably makes her super attractive.

Call me when you make good clit flick, Japan.

 

 

Kotoura-san

Kotourasan - stretched faces

AIC Classic (Ebiten)

>About reading people’s minds

>Slice-of-life school comedy

>Not a fucking battle royale/shounen show

>Those fucking faces

Yeah, no.

 

 

D.C. III ~ Da Capo III~

230px-Da_Capo_visual_novel_cover

Kazami Gakuen Koshiki Doga-bu (Not one damn thing)

I haven’t watched the original Da Capo because I’m not 30 years old. From what best I can tell, it’s your generic big-eyes slice-of-life harem rom”com” with a shitty male protagonist.

I fucking hate you, Japan. I fucking hate you.

 

 

Sequels to Recently Aired Shows

Boku wa Tomodachi ga Sukunai NEXT
Milky Holmes – Alt Whateves
Chihayafuru Second Season
Saki: Achiga-hen — Episode of Side-A
AKB0048: Next Stage

If you haven’t watched the prior seasons, there’s no point in watching these. If you have, you already know what to expect.

 

Summary

Spoiler:

There is no shortcut on the path to Dark_Sage’s knowledge.

http://crymore.net/2012/12/29/winter-2013-anime-preview/

51 thoughts on “Winter 2013 Anime Preview”

  1. what how dare you put unlimited at okay-ish zkc was amazing i don’t care if you didn’t keep up with the shit su….

    wait, there’s a trailer out?

    oh god what the fuck was that what are they doing to you hyoubu

  2. I started to like the look of the Bakamatsu Gijinden Roman trailer… until I realised it was actually a clip from Bakumatsu Kikansetsu Irohanihoheto. You sly old dog, Dark_Sage.

    The only other one that looks vaguely worth the time is Maoyuu Maoh Yuusha, but like you, I’m wary of any studio that produced Himawari (a show that even fansubbers didn’t touch past episode 6!).

  3. I swear I’ve seen those 3 girls from Tamako Market somewhere before…

    Don’t chu fucking hate it when you KNOW you remember something, but can’t?

    What’s Senran Kagura about anyways?

    *sees cow tits*

    Sold.

  4. Maoyuu Maoh Yuusha actually looks like the most promising show by far this coming season. I’ll give Tamako Market, Sasami-san, and Oreshura a watch. Everything else looks shit.

  5. Bah. Winter always has a full list of shows not worth wasting bandwidth for, and this is no exception. Shame about Maoyuu, but… yeah.

  6. >I watched Zettai Karen Children back when groups >were subbing it and then they got stalled for some >stupid reason (probably because translating a >children’s anime got too difficult for them).

    There’s was always Chihiro – the *old* Chihiro.

    And also gg when Chihiro skipped an episode for some reason.

    (Actually, that show holds a special place in my heart because it forced me to learn Japanese instead of waiting for the lolsubs.)

  7. So the person who judged the winter animes happens to be an ‘anime master’?
    Opinions are now facts. Just what-

    Sounds like a half-assed one person perspective to me. Either overrated or under. Like Senran Kagura being in the ‘Super great animes’ section of that picture link above.

Leave a Reply to kokujin-kun Cancel reply