Sakura-Con 2016 Hype – Meme Crew Reveal + Press Leaks

Conventions — By on March 24, 2016 1:34 pm

This post was written by Dark_Sage. He is Dark_Sage.

Facebook Twitter YouTube   

Oh baby, it’s hype time!


Yeah, it starts tomorrow. I sorta left this till last minute.

Yeah, it starts tomorrow. I sorta left this till last minute.


The (Initial) Meme Crew


Like Katamari, once we start rolling we’re liable to pick others up.


And speaking of, if you wanna hang with us (okay, let’s be honest — hang with me), feel free to reach out on Twitter. Or, if you want something more intimate, you can also catch me @ darksagerk at gmail dot com. I promise you far more than you’ve ever dreamed of.



The Schedule


We’ll be doing the standard conventure: AMVs, Karaoke Contest, asking Undertale cosplayers what anime they’re from, and getting drunk on pocky highballs… Most of you should know the process by now.

But if you’re bored and wanna check the schedule, I will take any coverage suggestions/recommendations into account.



Press Status


It’s journalism time.

In the latest email from the Sakuracon press account, the top press dev forgot that bcc and cc were different, so the entire list of 95 approved press members was released.


Here’s some fun pulls of sites that qualified for press, managing to somehow escape Sakura-Con’s rigorous approval process.



Fever-Ent's latest update.

Fever-Ent’s latest update.

Fever-Ent claims to be a site conglomeration business, but if you look at the blogs they claim to be responsible for, each of them are defunct.


One can only imagine the quality of the coverage they’ll be providing.


Back Beat Seattle


Your #1 source for white people in failing Seattle bands. And, no, not much else.


Trout Manfalcon (fix’d)

With a name like that I guess you've got no choice but to call yourself an artist

This is just a guy’s fucking resume. What the fuck?


Geekly Gaming

L o L


Oh, and there’s more (if you like screencaps of spreadsheets)



Makes you wonder when the Aniblog contest will resume, huh?


Other than AnimeNewsNetwork, Crymore is the only blog that has any comments on any article, or any fucking readership at all. Which is kind of pathetic considering the lack of effort I’ve been able to put into the site recently. Come on guys, try harder.

So I guess the takeaway is: create some shitty blog (it can apparently be about anything), email [email protected], and get on this gravy train. Nothing like a free pass to the best anime con in the world. (Please don’t let us down, 2016, my sagey heart couldn’t handle it.)

Tags: , , , ,


Melsa says:

Maybe sakura-con is just That desperate for publicity

Charlotte says:

Even my scanlation group on Tumblr that only has 1 series has more readership than these guys… amazing

Dark_Sage says:

Apply for a press badge next year, you’ll be in the top 5 sites covering it, guaranteed.

Charlotte says:

tfw you don’t live in the US. Then again, they’re so thirsty I wouldn’t be surprised if they paid for my plane ticket

Dark_Sage says:

If they’re thirsty at least you know they’ll swallow.

Charlotte says:

( ͡⚆ ͜ʖ ͡⚆)

Ryuu says:

I’m surprised none of these sites are covering the superiority of vegan food. It’s about as anime related as 70% of the other press members…

shcboomer says:

Just noticed my Twitter is wrong there.
@shcboomer -> @shcboomer instead of @schboomer

I actually talked to some of these people at the con. Let’s just say I wasn’t impressed with the stuff I heard.

Things like:
“I haven’t written in years, but getting a free pass is sweet.”
“Yeah, Sakura-con doesn’t check anymore. I haven’t written in years.”
“I get a pass every year even though my site no longer works.”

I wish I was making this up.

oi from aus says:

where is part 2 of season preview at?

how can i decide what to watch without you ds

cheers from the future (australia)

Dark_Sage says:

About to head to bed, but I spent a few hours tonight doing a Sakura-con write-up. Suppose I should prioritize the Preview instead, huh?

Dark_Sage says:

Kay, let’s get shit *done*

segfault says:

Is this where you come back and say “April Fools!”?

Dark_Sage says:

No. And fuck April Fool’s.

anony says:

Nitroplus pulled this. The full site was taken down real quick, but damn it was glorious. I’m sad I didn’t take screenies.

Kamica says:
If you finish the previews by the end of Saturday, you’ll be fine. The only non-sequals that air in the next two days are Mayoiga and Ace Attorney. The vast majority of the shows start airing on Sunday.

Leave a Comment